Makotokai – karate – effektivt selvforsvar

Makotokai er utviklet av Sensei Paolo Bolaffio. Med over førti års erfaring i ulike kampsporter, bygget han Makotokai basert på vitenskapelige studier og kontinuerlige tester mht effektivitet og styrke. Systemet involverer ikke bare karate , men også de kinesiske kampsportene:

  • Tai Chi Chuan
  • Xing Yi Chuan
  • Pa Kwa Chang

I tillegg til:
Muay Thai og boksing.

Overbevisende og full av innovasjoner, beviser Makotokai å være effektivt i selvforsvar og i konkurranser. I tillegg trener vi på en måte som er helsebringende og som passer for alle. Treningstider for nybegynnere

Makotokai videogalleri

Her vil du finne en rekke videoer som viser både Makotokai Karate og Tai Chi

Kvinner og selvforsvar

Les her en interressant artikkel om kvinner / kampsport og seksuell trakkasering

Powercube fra StrikeCoach

"I løpet av vinteren (februar) vil alle medlemmer få mulighet til å teste styrke på slag/ spark med samme type pute som Conor McGregor benytter!"

Se video hvordan Connor McGregor benytter PowerCube:

 

Hva sier våre medlemmer?

«Hver måned forteller et av våre medlemmer hva de synes om klubben, treningen og det sosiale miljøet. Les mer om hva de sier»

Opptak av nye medlemmer

Hvis du har trent kampsport tidligere, kan du bare møte opp på trening for prøvetimer (treningstider). Hvis du er helt ny, er neste opptak rett over nyttår. Benytt sjansen til å prøve en særdeles morsom stilart. Les mer om hva vi kan tilby

Hvordan bli medlem?

Her kan du registrere deg helt uforpliktende

Makotokai Karate

Paolo Bolaffio – vår hovedinstruktør:

Fra Wikipedia sin forklaring på Makoto: “Makoto (まこと, マコト?) er et kjønnsnøytralt Japansk fornavn som er mest brukt til menn. Brukt som et substantiv betyr Makoto “oppriktighet” (誠) eller “sannhet” (真).”

Her er vår Sensei Paolo Bolaffio sin definisjon på hva Makotokai Karate innebæerer: Makotokai means simply “Makoto group”. It is characterized by freedom of thought, it doesn’t consider karate unchangeable and equal to itself. It wants to be a symbol of speed, strenght, agility and stability. Since the experimentation of Makotokai has begun, display of joy of doing, enthusiastic feelings, aptitude for sociability and satisfaction appeared. Pursued primary targets are total wellness of the individual, effectiveness in action as like as searching ability of everyone without myth of extreme spirit of self-sacrifice. The practice of Makotokai requests body contact among the trainees, made softly (Sonkey) or against the punching-bags if it is done by strenght. Practised Exercises consist of breaking materials (Shiwari) starting from the beginners level. Everything for learning a total control of shots that are always balanced in strenght and exact in the target. So without any possibility of getting hurt and getting hurt himself during the practice, but with the choice of getting hurt when it is necessary for self defence. Until now karate was characterized by being a fighting sport that shot anything, diveded between fundamental techniques and practice, so a little effective in reality and most dangerous in match. For this reasons a lot of trainees have changed discipline for having more satisfaction. Now there is the intention to correct these mistakes. I invite you to a trusting change as like as back to the effective techniques by a correct practice of fighting with protections, the right training, the Kihon, the Kata and the breaking techniques. With these targets, Makotokai Style wants to revitalize karate by coming back to the original practice by giving to trainees their satisfaction.

 

Makotokai Karate er en annerledes og morsom måte å komme i form på. Det er like velegnet å trene for begge kjønn. Det er også en sosial måte å trene på. På nybegynnerpartiene våre er vi alltid to instruktører med tildels meget lang erfaring (39 år). Artikkel for hvorfor barn bør trene kampsport.

footballKarate

Artikkel hvorfor voksne bør trene kampsport
Artikkel om kvinner og selvforsvar

Treningstøy på første trening : Still barbeint i vanlig gymtøy (gjerne lange bukser). Treningstider

FYSISKE

  • Teknikk/ styrke
  • Motorikk
  • Hurtighet
  • Smidighet
  • Balanse

MENTALE

KLubbens hovedinstruktør

Pål Erik Hansen 6.dan           Hovedinstruktør

  • Selvtillit
  • Selvkontroll
  • Mental styrke
  • Evne til å fokusere
  • Økt konsentrasjon

SOSIALE

  • Partnertrening
  • Sosialt nettverk
  • Arrangement
  • Konkurranser
  • Filmkvelder

Musikk som benyttes i karatetreningen spesielt i parøvelser