TAI CHI OG QI GONG

Tai Chi er en gammel kinesisk kampkunst med elementer av meditasjon i tillegg til bevegelse. Treningen består av rolige bevegelser og avspenningsøvelser som kan utføres av alle, uansett alder og fysisk form. Se treningstider for alle Tai Chi partiene

Tai Chi er anerkjent som en treningsform som bidrar til en rekke helsefordeler, bla. :

  • Bedre balanse og koordinasjon
  • Bedre blodsirkulasjon
  • Økt bevegelighet
  • Styrking av ledd
  • Minske revmatiske plager
  • Styrker kjernemuskulatur
  • Styrker kognitive evner
Svanhild Sunde

Svanhild Sunde er Hovedinstruktør for Tai Chi i klubben og er gradert: 2.Chieh Tai Chi og 2.dan Makotokai Karate.

Tai Chi med video og lenker

Her vil du se noen videoer som viser litt av hva Tai Chi går ut på
Det finnes flere retninger i Tai Chi, og våre treninger blir lagt opp etter mester Paolo Bolaffio sine prinsipper innen Yang-formen.

Paolo Bolaffio (60), praktiserer og underviser i en rekke kampkunster, begynte å trene karate da han var 9 år og har vært så heldig å få trene med en gammel kinesisk mester i 28 år. Måten han formidler kampkunst på er unik og svært motiverende.

Hva mener våre medlemmer om klubben?

«Les her hva noen av våre medlemmer mener om klubben»

Opptak av nye medlemmer

Hvis du har trent kampsport tidligere, kan du bare møte opp på trening for prøvetimer. Benytt sjansen til å prøve en svært morsom stilart. Les mer om hva vi kan tilby

Hvordan bli medlem?

Her kan du registrere deg helt uforpliktende

Semesterbetaling

Dette gjelder for nye Tai Chi elever

Tai Chi formen del 1,2,3 og 4 (passordbeskyttet)

Her vil du som medlem få tilgang til flere videoer som bl.a viser alle delene (4) av formen vi trener.
b

Artikler som beskriver helsefordeler ved Tai Chi

Eksempel fra utdanningsportalen til Makotokai International:

Paolo Bolaffio on 31. januar 2017